Echilibrarea Centrilor Inferiori pentru a accesa Centrii Superiori

Citate despre Somn și Conștiență
July 24, 2020
Creșterea – din Întuneric spre Lumină
August 14, 2020

Echilibrarea Centrilor Inferiori pentru a accesa Centrii Superiori

Nota editorului: Înțelegerea centrilor noștri inferiori și cum pot lucra ei în echilibru este esențială. Acest articol descrie creierele centrilor inferiori în fiecare om și felul în care echilibrarea acestor funcții duce la experimentarea stărilor înalte. 

Pupăza – arătând calea  dinspre centrii inferiori către lumi înalte, din Conferința Păsărilor de Attar 

 

Cei Șapte Centri ai Mașinii Umane

A Patra Cale descrie mașina umană ca având patru centri sau funcții: un centru instinctiv, unul de mișcare, unul emoțional și unul intelectual. Pachetul de cărți de joc arată acest lucru în suitele de treflă, inimă neagră, cupă și caro. Există și un centru adițional, centrul sexual, împreună cu celelalte reprezentând cinci funcții. În afară de aceștia mai există doi centri, centrul superior emoțional și centrul superior intelectual. Ultimele două mai sunt numite și Prezență sau Al Treilea Ochi.

 

Subdiviziuni ale Centrilor Inferiori

Fiecare dintre cei patru centri inferiori are trei subdiviziuni, în funcție de nivelul lor de atenție. Cea mai joasă divizie funcționează fără nicio atenție, ca parte mecanică, valetul. În divizia mijlocie atenția este captată de obiect, fie că e intern sau extern. Această subdiviziune este partea emoțională, regina. Divizia superioară face un efort de a controla și direcționa atenția, este partea intelectuală sau regele. 

 

Capacitatea Centrilor Inferiori de a Ajunge la Starea de Conștiență

Partea mecanică și cea emoțională a centrilor sunt mai puțin utile în accesarea stărilor înalte, în timp ce părțile intelectuale pot ajuta și sprijini centrii superiori. Mai exact partea din mașină care poate recunoaște și susține Prezența este o divizie a regelui de cupă, nouăle de cupă. El poate fi reprezentat ca și copacul vieții. Cu toate astea, centrul instinctiv ca întreg și regele de treflă în particular tind să se opună trezirii.

 

Centrii de Greutate în Centrii Inferiori

Fiecare dintre noi este născut cu o funcție predominantă, sau centru de greutate. Pentru omul numărul unu, centru de greutate este de mișcare/instinctiv. Pentru omul numărul doi, este centrul emoțional. Un om numărul trei are un centru de greutate intelectual. Dar oamenii unu, doi și trei sunt mecanici în egală măsură. În omul numărul unu, percepțiile de mișcare și senzațiile corporale le depășesc pe celelalte. Pentru omul numărul doi, sentimentele au tendința de a eclipsa perceptiv ceea ce vine dinspre centrul instinctiv și cel intelectual. În timp ce pentru omul numărul trei, gândurile și ideile predomină.

 

Centru de Greutate ca rezultat al Lucrului

Un om numărul patru este rezultatul lucrului într-o Școală. Această persoană dezvoltă un centru de greutate în Lucru. Omul numărul patru echilibrează centrii ca necesitate pentru apariția prezenței, sau celui de-Al Treilea Ochi.  Echilibrarea se realizează asistând nevoile tuturor celor patru centri, nu doar ale unuia dintre ei. Emoțiile, gândurile, mișcările și senzațiile trebuie echilibrate, ca cerință a centrilor superiori pentru a putea apărea și pentru a se putea susține în Conștiență.

 

„Înaintăm ca un om beat, mișcându-ne în cercuri”.

Zicală sufită.

 

Echilibrarea centrilor inferiori nu este un proces linear. O persoană nu mănâncă, se mișcă, ascultă muzică, citește o carte, toate neapărat în această ordine. În ultimă instanță, nevoile relative ale centrilor inferiori sunt abordate în funcție de cerințele schimbătoare ale momentului. 

 

Alegoria lui da Vinci despre Lupta Interioară 

 

Următoarea imagine, de Leonardo da Vinci, o alegorie cu un lup și un vultur, poate ajuta.



De multe ori savanții spun că lupul aduce cu papa și vulturul cu regele Franței. Acesta este un posibil sens exterior. Dar oare ar putea avea și un alt sens? Lupul poate reprezenta regele de treflă, barca fiind nouă de cupă. Vulturul poate fi partea intelectuală a centrilor, capabil să controleze pasiunile – părțile instinctive și emoționale. 

 

“Doar acela va merita numele de om și se poate baza pe ceea ce este pregatit pentru el de Sus, care a asimilat deja cunoașterea necesară pentru a fi capabil să păstreze inactive atât lupul cât și oaia aflate în grija sa.”

George Gurdjieff

 

[1] Robert Earl Burton. Website: http://livingpresence.com

[2] Girard Haven.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *