Introducere la cele șase procese cosmice

Prezență și Imaginație
August 21, 2020
“Locul potrivit” în Lucru
September 25, 2020

Introducere la cele șase procese cosmice

Fellowship of Friends, o școală de a Patra Cale, studiază cele șase procese cosmice schițate de Peter Ouspensky în A Record of Meetings ( Înregistrarea întâlnirilor) și A Further Record (O înregistrarea ulterioară). Studentul său, Rodney Collin, a descris detaliat cele șase procese în The Theory of Celestial Influence ( Teoria Influenței Cerești), scrisă după moartea lui Ouspensky.

Collin noteză faptul că această idee nu este una nouă.

Principiul că șase procese cosmice, universal valabile, trebuie să rezulte din interacțiunea a trei forțe a fost pe deplin recunoscut de alchimia secolului al 17-lea, a cărei teorie și practică era bazată pe șase operațiuni alchimice - coagularea, disoluția, sublimarea, putrefacția, separarea și transmutarea.

- Rodney Collin, Teoria Influenței Cerești

Trei forțe se combină în șase moduri diferite pentru a crea șase procese cosmice. Fiecare proces are o natură diferită și conduce spre un rezultat diferit.

Cele trei forțe pot fi clasificate în funcție de relativa lor greutate sau masă. Collin vorbește despre ele ca "soare, planete și pământ" și de asemenea ca "viață, formă și materie".

 

O schiță a celor șase procese cosmice - Creșterea, digestia, eliminarea

Procesul cosmic de creștere este clar atunci când se naște un copil. Aici, spiritul vieții plonjează în materie - un copil nenăscut - și ia formă, crescând până la maturitate.

Chiar și o corporație poate urma procesul de creștere, prinzând formă și crescând, lărgindu-și domeniul de activitate.  Cheia este că această creștere se petrece inconștient și involuntar.

În procesul de digestie, materia este activă. Sub influența forțelor vitale (viața) aceasta poate să crească sau să se transforme la un nivel superior (formă).

Digestia mâncării și gătitul sunt exemple ale acestui proces, la fel ca și alte activități ce presupun rafinarea sau distilarea. O variantă psihologică a procesului de digestie are loc atunci când cineva primește cunoaștere sau învățătură.

Collin notează că digestia nu este automată, natura nu asigură deloc acest proces.

"Totul depinde gradul de conștiență al receptorului. "

În procesul eliminării, forța vitală rupe forma înapoi în materie inertă. Corpul uman desface mâncarea în ceea ce poate folosi ( prin digestie) și ceea ce nu folosește. Rezultatul eliminării este un produs inutilizabil care nu are o posibilitate ulterioară de transformare.

         Din punct de vedere psihologic, hrana noastră sunt experiențele noastre, impresiile pe care le primim. Ceea ce nu putem folosi - sau transforma - din experiențele noastre, trebuie să eliminăm.

         În viața obișnuită, oamenii au tendința de a elimina experiențele greu de digerat prin intermediul amortizoarelor, a lacrimilor sau a emoțiilor negative.

  O schiță a celor șase procese cosmice - Crima, vindecarea și regenerarea

 Procesul crimei are nevoie de studiu special pentru un student în trezire.  Crima apare atunci când forma învinge viața și o reduce la materie, facând-o să fie moartă sau mai puțin vie. Cei care au experiența religiei organizate uneori simt că forma bisericii înfrânge spiritul.

 Atunci când se întâmplă cristalizarea formei, aceasta împiedică continuarea vieții mai departe. Din punct de vedere psihologic, dacă exprimarea emoțiilor negative devine o obișnuință, acest lucru înseamnă începutul morții esenței - negativitatea a învins viața.

 

Procesul de vindecare poate fi confundat de căutătorii spirituali cu procesul regenerării. În vindecare, forma caută să se recupereze pentru a continua viața. În procesul de vindecare, materia bolnavă caută să își redescopere forma originală dată de către natură. Dacă se întâmplă vindecarea, materia poate redeveni un canal pentru viață.

Buna Vestire, poartă de biserică, Roma

În orice caz, în procesul de regenerare, forma inițiază schimbarea - nu o schimbare a materiei intr-una mai bună sau o materie perfectă - ci o schimbare ce reprezintă nașterea unei noi ființe. Aici forma este activă, și materia este pasivă, pentru a permite aceasță nouă viață.

Într-o școală, învățătorul, un student mai vechi sau propriul majordom interior reprezintă în această triadă, forma. Un student primește indicații și exerciții cu care să lucreze, pentru a se studia, pentru a se separa de sine. Pentru a crea o nouă ființă, sinele inferior devine subiectul regulilor școlii. Acest lucru se întâmplă nu pentru a învăța lucruri noi ( ceea ce înseamnă digestie, distilare), ci pentru a crea o nouă viață.

         Într-adevăr, regenerarea are o caracteristică magică. Este însăși creația. În trezirea personală, regenerarea presupune formarea unui scop precis capabil să reconcilieze forțele opuse. 

         Rodney Collin despre cele șase procese cosmice

         Ar trebui creat un scop emoțional permanent pentru a putea deveni posibilă lupta intensă între partea constructivă și cea distructivă a omului. Această diviziune interioară - care ar putea fi resimțită drept conștiență - produce fricțiune. Prin fricțiune interioară se poate genera conștiință, la fel cum fricțiunea fizică este cea prin care se generează căldură și lumină. De aceea, procesul regenerării începe întotdeauna cu o divizare, cu o separare.

         Cu cât un om își separă mai mult scopul de obișnuințele sale și de eșecurile corpului și personalității sale, și cu cât le forțează mai mult pe acestea din urmă, în mod involuntar, să servească scopului, cu atât va deveni mai mult conștient de el însuși. În mod gradual, cele mai ascunse slăbiciuni,  indulgențe, scuze, și pe de altă parte, dorințele, capacitățile și aspirațiile vor răsări în lumina conștiinței.

         Rodney Collin- Teoria influenței cerești

Leave a Reply

Your email address will not be published.